Sidor

tisdag 31 december 2013

En ljusning vid horisonten?!

Ja det kan man väl få önska att det Nya Året för med sig? Hösten har varit mörk och tung. Men det känns som om det har vänt. Nya glädje ämnen har till kommit, så det är väl bara att ta för sig av ett nytt oprövat år! Så GOTT NYTT ÅR, alla där ute i etern!

Årets sista hundpromenad är avklarad, så nu hoppas vi på minimalt med nyårsraketer och smällare till kvällen. Tycker faktiskt att det varit mindre smällande än vanligt så här långt! Hoppas att det fortsätter, för jag ska jobba i natt! Det är ju med blandade känslor man går till jobbet en sådan här kväll. Jobbade även förra året, men det blev en lugn natt, så jag håller tummarna för repris på lugnet.

Så mycket på stickfronten har det inte hänt sedan jul. Men ett nytt projekt har hamnat på stickorna.
Handledsvärmare till mannen i huset. Stickas i olivgrönt mini alpakka från Sandnesgarn.
Pippitröjan har blivit lite längre sedan jul. Snart ska mudden i nederkanten påbörjas. Bara några varv kvar! Ja sedan är det ju två ärmar som ska till också.......

Ännu en mörkröd Amaryllis finns på mitt köksbord!
Fick den av min 87-åriga granne, för att jag hjälper henne med morronrastningen av hennes lilla hund. Grannen har lite svårt att komma igång på morgonen, benen vill inte riktigt bära förrän hon "gått till sig".  Ja ut går vi ju varje morron, hundarna och jag så det spelar ju ingen roll om det blir en hund till att rasta!

Uppfräschning av gamla hundtäcken har jag ägnat mig åt. ÅTERBRUK, kan man ju kalla det. Från början var det "avlagda/uttjänta" Oljerockar, där jag använde ryggpartiet att sy hundtäcken av.
 Symaskinen har blivit "avdammad" och det var faktiskt lite kul att SY, som omväxling till allt stickande.
Och jag måste säga att jag är nöjd med resultatet!

Efter en veckas datortystnad, ska jag nu surfa runt och kolla in vad som hänt hos alla er andra!

Hoppas vi ses nästa år!
SIV


3 kommentarer:

nattugglan sa...

Ja snart är året slut.o hoppas att det nya året blir bra.Vi har ingen snö så det är mörkt o dystert ute.Båda våra flickor skall jobba natt på äldreboende.Annica i Sverige o Karolina här i landet.Ha ett bra 2014..

Unknown sa...

Önskar dig ett underbart Gott Nytt År kram Beijan

Pysselfarmor sa...

Usch ja för dessa smällare! Yngste sonens hund är som ett asplöv...men som du "säger" det har blivit mindre och mindre med dem. Om jag hade pengar "över" så skulle jag absolut inte köpa smällare ;-)

Jag tänker ofta på de som jobbar vid olika "högtidsdagar" när vi andra är lediga...det ska vi vara tacksamma för. Men ni borde minsann också få en annan lön än vad ni har nu - DET är jag också FÖR!

Önskar dig gott slut och Gott Nytt----trots jobb!

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/