Sidor

söndag 5 januari 2014

Lathet straffar sig.......

 Nytt år och nya projekt! Klart det måste påbörjas något nytt.
I november hoppade jag på det här projektet: The Great Oddments Knitdown (by Rosemary (Romi) Hill)
I fredags började jag på mössan "Fairy SnowCap". Jätterolig stickning, "top-down". Började med korta strumpstickor i bambu och tanken var ju att när det var dags så skulle en kort rundstickar med 4,5 tippar plockas fram! Ja,ja. inga problem, trodde jag. Men trots att jag har många (jag menar verkligen många) tippar, både till Knit Pro och Addi Clic, så fanns inga 4,5 lediga!! Knit Pro tipparna finns i pippitröjan och addi spetsarna hade jag ingen aning om var de fanns! Så det blev till att plocka fram gamla hederliga normallånga strumpstickor. Men jag hade glömt hur glatt 100% ull är på metallstickor!
Så igår fick jag roa mig med att sticka om den tredjedel jag gjort färdigt i fredags! Ingen idé att försöka plocka upp maskor i spetsmönster, med omslag och vridna maskor hit o dit! Men först fick jag leta upp mina 4,5-tippar. Hittade dem till slut i en sjal, som jag påbörjat för andra gången, men även nu förpassat till en mörk vrå av glömska! 
Men nu är jag på G! Och jag bara älskar mina Addi-stickor!

Garnet är Wool från Novita, och jag stickar med dubbelt garn.
Det här projektet går ut på att man ska sticka upp sina "udda"-nystan. Fyra mönster har kommit i E-boken jag köpt och i november i år ska där vara ca 15 mönster. Jag hoppas att många mönster kommer att tilltala mig, så det blir lite mindre nystan i mitt lager!!

Men spetsmönster passar inte som TV-stickning, så då är det tur jag har handledsvärmarna att ta till!


På återseende!

1 kommentar:

Unknown sa...

Verkar vara avanserat men ser snyggt ut. Tänker ta din utmaning o hänga på med sparbössan. Tyvärr var jag o handlade o råkade gå förbi två nystan som låg helt öde så de fick följa med hem i hyllan. men nu är det stopp. Ha en härlig kväll kram beijan