Sidor

fredag 4 april 2014

Och tiden rusar vidare....

Hallå! Kan nå'n bromsa tiden?? Jag hinner inte med?!!!
Vet inte vad den här veckan försvann, men nu är det fredag IGEN!
Inte så mycket stickat den här veckan. Men lite på sjalen och något mer på sockorna. Bläddrat i ny sticktidning och låneböcker från biblioteket!












Båda böckerna är klart godkända, men i "Härligt stickat" fanns det många projekt att lägga på min
"att-göra" lista! Undra när jag ska hinna med allt som jag vill sticka?? Ja, ja förr eller senare blir väl något gjort i alla fall!
I går tillbringade vi dagen med att släpa stockar och ris i "Projekt Hagmarksrestaurering". Vi vågade inte elda upp riset i går, för det är så torrt i markerna. Men kanske det blir en brasa i morron när dottern och svärsonen är hemma och kan dra fram en vattenslang, så den finns nära, om det skulle behövas!!
Efter en dag i friska luften och med hårt kroppsarbete är man ju svimfärdig av trötthet när man kommer hem. PUH!! Ont i hela kroppen och händerna, så inte ens ett par varv på stickningen hägrade i går kväll!
Det var inte bara vi som var trötta. Dogsen intog sin soffa när de fått kvällsmat och flyttade sig inte därifrån förrän det var dags att ta sista "kisserundan"!
Det börjar märkas nu på Q, att hon fyller 10 år till hösten! Det tar längre tid att vila sig i form efter en heldag med att hålla rätt på matte!!
På söndag ska jag och Zelda testa lite agility!! Undra hur det ska gå med fröken yrväder?? Jag skulle så gärna vilja hålla på med agility igen, men jag vet att en Whippet inte är bästa valet för sporten! Men det finns ju undantag.......
Ska kanske köra hårdträning i lydnad först?? Jag har ju missat en del eftersom Zelda var året när vi tog över henne. Men det ska ju gå att "lära gamla hundar sitta", eller???? Just nu fokuserar vi på inkallning! För det finns ett stort behov av att få "springa av sig" i en vinthundskropp. Än så länge har vi några stora fält där springet kan få utlopp, men snart är hagarna fulla av kossor och får! Då får jag väl ta till cykel på grusvägar i stället.... Den dagen, den sorgen!

Nu blir det lite sticktid i soffhörnan, innan vi tar fredagsmys med lite gott att äta.

Trevlig helg!!

3 kommentarer:

Fröken Vinthund sa...

Stickning är alltid stickning. :) Men tyckte ändå att det kunde vara skoj, som du sa, att lära sig något nytt. Vad roligt att du tittade in hos mig. Välkommen igen! Trevlig helg till dig med och lycka till med agilityn!

Pysselfarmor sa...

Visst är den fin Härligt stickat. Jag fick den av sönerna i julklapp.
;-)

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Eva Hudin sa...

Det verkar som tiden rinner iväg allt fortare ju äldre man blir.
Åh, så alla dessa stickböcker och handarbetstidningar, man skulle kunna ta hem hur många som helst och bara sitta och gotta sig och tänka, den ska jag göra och den och den...
Lycka till med agilityn. Men cykla med hund tycker jag är underbart. Jag älskar att cykla även om det inte är så mycket till motion. Anjo bestämmer takten, det blir mest att han travar lugnt bredvid. Men så ibland ser jag hur han vill öka farten och då måste jag ju också göra det för när vi cyklar är det han som bestämmer.