Sidor

lördag 3 maj 2014

En helt vanlig lördag.....

Förmiddagen bjöd på strålande solsken och lite vind. Så det blev en lång promenad för oss och fyrbeningarna! I närheten av Campingen hittade vi en något trött (förmodligen kall?) huggorm!
Allas fasa! Men jag tycker att de är vackra.... Jag har respekt för vad de kan ställa till med! Både hos tvåbenta och fyrbenta! Men för det mesta är de ju skygga och försvinner innan man ens hunnit få en skymt av dem! Som tur är!!
Det har öppnat ett litet SURDEGSBAGERI, i närheten av mitt jobb. Så promenaden gick förbi där och gott EKOLOGISKT surdegsbröd hade vi med hem! Precis som hembakat. Tur vi inte är glutenallergiska, för mjölet som används har hög glutenhalt. Det kommer att bli många stopp där, innan vi provat igenom hela sortimentet......
Jag hade tänkt mig att sitta ute och sticka de sista varven på min följetong, sjalen, efter lunchen. Men solen försvann bakom en massa moln och vinden har ökat och blåser kallt från havet. Så i stället sitter vi och kurar i husbilen.
Jag får väl plocka fram stickningen en stund, så den där sjalen blir klar någon gång! Jag är ju lite sugen på att sätta stickorna i det där fina lingarnet som jag fick härom dagen!
Hoppas ni får en fin lördagskväll!
SES.....

3 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Det är isande kallt här också. In i huset, på med element och tända levande ljus, raggsockor på fötterna och sjal över axlarna. BRR!

Eva Hudin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
nattugglan sa...

här är också isande kallt.Inatt kom det snö som nu är borta. Vi har också ett surdegsbageri i byn..det är ju så gott bröd!