Sidor

tisdag 27 maj 2014

Tillbaka!

Ja, så var semestern nästan slut för den här gången! Tiden bara rusar iväg.....
Men jag har ett par dagar ledigt innan jag ska gå på nattjobbet igen. Eller ledigt, kanske är fel ord. Vi ska ta hand om alla djuren hos dottern och svärsonen, medan de är på bröllop i Huvudstaden. Mest är det väl att hålla koll på tackorna som inte behagat "lammat" ännu. Förhoppningsvis ska de väl klara av det själva.... Men där finns ju hästar, höns, katter och hund också som behöver tillsyn. Så vi ska nog få tiden att gå.
På vår resa i Danmark råkade vi  ut för en något annorlunda "trafikvakt"! Mitt i gatan stod en ilsken svan och gjorde utfall mot bilarna som försökte ta sig förbi!
Förklaringen visade sig, när vi lyckats avancera en bit framåt:
Mamma svan med åtta små ungar, låg precis vid vägkanten! Snett bakom ungarna finns det ett vattendrag, så det vore ju mest logiskt att de sökte sig dit! Men ibland är det inte logiskt.....

Sista kvällen i Danmark blev en sådan där kväll med en otrolig solnedgång!
Alldeles vindstilla, med spegelblank havsvik. Kunde inte bli en bättre avslutning på vår Danmarksresa.

Idag verkar sommarvärmen ha försvunnit och ersatts av en byig nordostan! Värst blåste det när vi kom till Blekinge! Och sen har det bara ökat. Så nu när vi står stilla på Campingen så gungar bilen i blåsten! Risk finns att jag blir sjösjuk av gungandet......

Mannens sockor har kommit av stickorna! Äntligen. Och mannen är nöjd, vilket känns ännu bättre!
Stickade i garnet Pro Lana Sockenwolle. Nästan hela nystanet gick åt, (till mannens 46:or med 20 cm långa skaft). Ett nytt garn för mig, och jag tycker att det är klart godkänt. Jag kommer säkert att köpa fler nystan av detta, finns ju både enfärgat och flerfärgat. (Om jag nu skulle behöva mer sockgarn?)
Klirr i sparbössan för färdigt projekt och nästan 100 gram garn mindre i lagret!
Nu måste jag fundera ut vad som ska bli nästa "jobbsticke". Jag har ju två månaders arbete framför mig, innan det blir min tur att få sommarsemester......
Medan jag funderar, får det allt bli lite mer stickat på min tröja, och så har jag en väldans spännande bok att lyssna vidare på....

SES!!

2 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Oj ja vem skulle inte slåss mot "faror=bilarna" för att rädda sin fru och barn ;-)
Skönt att mannen blev nöjd, men det kan jag verkligen förstå - så fina där på fossingarna.

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Eva Hudin sa...

Där har bilisterna och andra trafikanter inget val, bara att stanna och släppa förbi. Jag räknar till åtta ungar, inte illa. Klart att fadern är stolt och rädda om sin familj. Sticka strumpor är ett sant nöje, eller hur. Här är nordostan svinkall, BRR!