Sidor

onsdag 23 juli 2014

Pust och stön!

Tropisk värme är inget för mig! Jag är nöjd med en vanlig svensk sommar. När till och med SMHI lägger ut värmevarning, då är det hett!
Som tur är har jag SEMESTER och kan gå till sjön och svalka min lekamen. Jag kan också välja att sitta i skuggan (som nu), där det är något svalare. Så varför klaga?? Snart blir det kyligare igen.
Dagarna försvinner, trots att tillvaron går i sakta mak! Märkligt?? Det blir inte så mycket tid vid datorn, trots värmen vill jag ju vara ute i det fria. Och vem orkar sticka med tjockt ullgarn då? Jo jag plockar fram mitt projekt på stickor 8mm, när det blir framåt kvällen. Så några varv då och då blir det allt.
Projektet är en Poncho med ärmar, Arvingen heter den och finns att köpa på Ravelry. Nästan bara räta maskor och så lite raglanökningar här och där. Det går till och med att lyssna på ljudbok till det här sticket!
De här första semesterdagarna har vi tillbringat här:
Stenkällegårdens Camping, ett par kilometer från Tivedens Nationalpark. Lugnt och skönt, efter allt stim och stoj på hemma campingen. Jag njuter i fulla drag. Lite längre cykelturer trots värmen har det blivit. "Skogens guld" hittade vi längs en skogsväg. De satt som pricken över i:et, till middagen på kvällen.
Värmen tar hårt på gamla Q. Hon vill helst inte ut och gå alls. Men några korta rundor per dag får hon allt offra sig på. Även en vild liten whippet är totalt avsvimmad när kvällen kommer:
Här sover de gott i den nedgående solens strålar.
Nej, nu tar jag en tur ner till badstranden för ett svalkande dopp! Tyvärr saknas det ett hundbad.....

SES!

1 kommentar:

nattugglan sa...

pust o stön..vi har samma värmebölja..jag är inte gjord för detta..o allra minst att man ska jobba i värmen.Jag stickar inte nått nu ..virkar i stället..det är svaligare, haha..Ha en skön sommar