Sidor

söndag 31 augusti 2014

Höst???

Sommarvärmen försvann med allt regnande. Det kan jag konstatera! Men nog känns det lite väl tidigt med höst, innan ens min sommarsemester är slut?! Det är väl bara att "gilla läget"......
Vi har i alla fall inte gett upp Husbilslivet ännu. Campingen har öppet till 15 september och det går att vara kvar hela september om man vill! Fast det är ju faktiskt vädret som får avgöra om vi bor kvar eller flyttar hem till lägenheten. Målningsarbetena på husfasaden börjar bli färdigt, sen återstår det där med fönsterputsning och sånt "kul"! Så det där med att flytta "hem" får nog vänta ett tag till.
Det har varit en vecka med övervägande soligt väder. Så det har blivit långa promenader med hundarna, långa stunder i solstol med ljudbok och stickning. Batterierna laddas för höstens vedermödor.
Zelda fick börjat sin kurs på Brukshundsklubben och det gick väl "så där"! Med hem hade jag en whippet som var helt slut i huvudet! Stackarn fick mycket att koncentrera sig på.
I fredags packade vi husbilen för ett par dagar på Öland. Efter en titt på väderkartan var det där det bästa vädret förväntades! Ja, nu går det ju inte att lita på SMHI, för redan till kvällen såg vi att sämre väder var på ingående.
Men med en tröja på gick det ändå att sitta ute en bra bit in på kvällen. Under natten kom det ett par skurar och lördagen var helmulen. Men vi tog en långtur på cyklarna till Ölands Södra Udde och Långe Jan. Tofsvipor i massor gick på strandängarna tillsammans med betande kreatur och så alla de där "fågelskådarna" med sina stora kikare!
4,2 mil på cykel blev det tur och retur, så till kvällen blev det mest att sitta och vila ömma lårmuskler.
I dag har det regnat nästan hela dagen. Så det har passat bra med ljudbok och strumpstickning.
Mannens mossgröna sockor (svårt att få rätt färg med mobilens kamera) växer fort, straxt dax att öka för hälen. I den här takten får jag nog lägga upp ett par till om jag vill ha sockor som "jobbsticke"!
Annars har jag inget på mer på mina stickor. Och det hör inte till vanligheterna, bara ett projekt igång!!!
I morron tar jag en tur i garnaffärerna i Kalmar innan vi åker vidare hemåt. Inte för att jag behöver mer garn, men en titt kan ju aldrig vara fel.....

Sen har vi "hemläxa" att öva på Zelda och jag!! I Rallylydnad gäller det att matte har huvudet på skaft om vi ska få till övningarna rätt.

SES!!

Inga kommentarer: