Sidor

onsdag 1 oktober 2014

"Socktober"

Såg på FB att månaden vi precis har påbörjat kallas "Socktober"! Stickas de fler sockor då, eller???
Ja inte vet jag. Men för ovanlighetens skull har jag inga sockor på gång! Men jag sticka rmed sockgarn, så det får väl duga.


Med i jobbväskan följer restgarns sjalen/halsduken. Alla de små nystanen som blivit över när jag stickat sockor tänker jag använda upp till min Mini Mania Scarf. Tycker faktiskt att den blir riktigt fin..... Men det är långa varv att sticka.

Sen är det ju den där babytröjan med norskmönster..... Stickar den i Fabel, och det är ju ett sockgarn. Inte så långa varv men de tar ju tid ändå, måste ju räkna maskor, och snurra trådar där det blir långa hopp mellan färgbytena. Vill ju inte att det ska fastna små babyfingrar i trådarna! Har kommit en liten bit på väg och tror nog det kan bli bra.
Sen sist har mina ruvor efter cykelvurpan trillat bort och stygnen är också borttagna, så nu ser jag nästan ut som innan olyckan!
En ny cykelhjälm är inhandlad och en fräsig cykelväska att hänga på pakethållaren! Så nu är jag redo för nya cykelturer.......
Mannen konstaterade att det får plats en hel del stickning i väskan!
Jodå han vet precis vad som jag behöver ha med!


Idag fick jag en fin present av en nattjobbarkompis! Riktigt lyxgarn till sockor eller en sjal!! Jag hade plockat ihop lite tjockare sockgarn från mitt lager till henne. (Jag håller ju på att rensa ut garner som jag känner att jag inte kommer att använda.) Och som tack fick jag detta:








Får väl suga på karamellen ett tag och välja mönster med omsorg.......

Nej, nu börjar det närma sig middagsdax, så det är väl lika bra att fixa till lite mat. SEN ska jag njuta av den nya svenska nättidningen AVMASKAT som jag köpt och laddat hem!
Kvällen är räddad......

SES!

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Du kanske ska sätta "vinterdäck" på cykeln också, ska vara bra har jag hört. Skippa Rollspel av Baldacci är mitt råd, den är rätt tjatig tycker jag.
Hälsar
Eva

(som idag packat ner sommarkläderna)

nattugglan sa...

härligt garn! Jag har också två härvor av Opal..det är ju handfärgat!..du får visa sjalen sen!