Sidor

lördag 18 oktober 2014

Tandpetare??

Ja inte är de så mycket tjockare mina nya stickor från Kinki Amibari!!!
I alla fall inte de tunnaste, 2,5 mm ! Måste säga att de här kommer nog att bli favoriter. Trots att det är "långa" (14cm) tippar och dessutom i Bambu. Jag brukar ju vilja ha metall och korta tippar. MEN de här är i en klass för sig!!
Tre kablar, två kabelstoppers och en kabelförlängare fanns med i SET:et jag köpte. Kablarna är mjuka och följsamma och tjockleken är som "metrev" ungefär..... Hoppas bara att de inte bryts lika lätt som Knit Pro's trätippar gör. Men bambu ska ju vara lite "segare" så jag håller tummarna.


Sen sist har jag stickat, lyssnat på ljudbok. Stickat ännu mera och lyssnat klart på ljudboken! Baby tröjan är nu klar. Ska bara hitta knappar som kan passa till. En liten tvätt och blockning, så är den färdig för en ny liten människa. Jag väntar med spänning....... Ljudboken jag lyssnat på är Jo Nesbö's "Polis, Polis" Ruskigt bra, i dubbel betydelse. Efter en bra bok blir det ju lite av ett vakuum! Vad ska jag lyssna på/läsa nu??? 
Medan jag funderat har jag stickat på min restgarnssjal, "Mini Mania". Den växer sakta men säkert och garnresterna minska i samma takt.
Avigsidan till vänster i bild.
På bilden syns både rätsidan och avigsidan på sjalen. Faktiskt lika snygga båda två...... 
Jag gillar det här sättet att använda restgarnerna på! Även de minsta nystanen går ju att använda!

Slank in på "Ull och lull" ( en av våra LYS i Karlskrona) idag när vi hade lite annat att fixa i staden.
Inget garn!!! Men lite inspiration fick följa med hem:
Så eftermiddagen ska avnjutas med lite gott kaffe och de nya mönsterkatalogerna från Drops! 
Visst är livet gott!!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Hedvig sa...

Härligt när man hittar stickor man tycker riktigt mycket om! :)

Eva Hudin sa...

Knit Pro i all ära, men de är ibland i spetsigaste laget. Jag som stickar HÅRT får ofta ett hål i pekfingret - AJ AJ AJ, jädrans så ont det kan göra!