Sidor

fredag 12 december 2014

Avmaskat.....

Så är det äntligen klart. Det där sista babysetet! Byxorna har fått resår i midjan och knapparna har kommit på plats på axeln!

Känner mig faktiskt nöjd med mitt arbete... Hoppas nu att mottagen också blir nöjd?! Har ju stickat det här utan att "fråga om lov".....
Garnet räckte precis, så fem nystan av Sandnes Baby ull har gått åt. Tre råååsa och två blå! Blev inget över till några små sockor........

Nu blir det inga fler babykläder stickade på ett tag. Nu ska det fram lite större stickor och grövre garn! Det suger att få börja på Koft-KAL:en..... Provlapp ska stickas, men det får vänta tills i morron.
I kväll blir det "fredagsmys" med god mat och ett glas rött!!

SES......

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Lite väl dystert kanske även jag tycker, får känna efter lite. Jag är nog en munter dystergök eller en dyster muntergök, så lite gök oavsett är det allt. Ko-ko Ko-ko
Men vad trevligt att barnbarnen lussat för er! Jag frågar inte mycket efter det, men Helga Natt i Christer Sjögrens tappning brukar jag köra en gång eller två vid juletid (spotify) Tre gånger och det blir smetigt och smörigt, två gånger och det är bra!

Lussekram!

Pysselfarmor sa...

så fina och det där med rååååååsa är viktigt....ibland ;-)

Ha sköna helger framöver!

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/