Sidor

torsdag 18 december 2014

HELDAG?!!

Ja det blev det, näst intill, med dottern och svärdottern. Vi har shoppat julklappar i parti och minut! PUH!! Samtidigt skönt att ha mammorna med när det ska handlas till barnbarnen! Men nu är det gjort och vi fick en fin dag tillsammans. God lunch hann vi också med. Men nu blir det till att hålla HÅÅÅRT i de sista slantarna!!! Jag lär väl inte få så mycket i lönekuvertet den här månaden.... Det kostar att vara sjuk!


LEOPARD-sockor! Det blev det i alla fall! Hittade garn på FB i gruppen Garnlådan. Finska garnet "7 bröder", är det och stickade på stickor 4mm, så det gick snabbt att få dem färdiga. Hoppas nu att de blir väl mottagna av en liten tjej som älskar leopardmönstrat..... Kvar finns ett halvt nystan (75 g). Funderar på ett par vantar också..... Men egentligen vill jag sticka något helt annat. Har ju anmält mig till en koft-KAL, så jag får väl ta tag i det projektet då....
Jag har ju stickat en provlapp och räknat maskor hit och dit. Antecknat på en lapp, som jag har lagt på ett väldigt bra ställe..... Så jag får väl börja om!!
Eller jag kanske ska strunta i den där koftan och sticka en sjal istället?? Jag har ju samlat på mig massor av mönster den här hösten.
I vilket fall som helst blir det inget stickat i kväll. Är alldeles för trött efter timmarna med shopping!

SES!!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Inga barnbarn här ännu så det julshoppas väldigt lite. Vi som ger varandra brukar köra med återanvändning, oftast böcker. Så shopping-stressen slipper jag. Men jag tycker ändå att julen är lite stressande, trots att jag försöker att tänka, men vad då det är ju bara en helg! Jag njuter desto mer från första advent och fram till själva julen.

Ja, kofta eller sjal, det är frågan det!