Sidor

fredag 5 december 2014

Husapoteket......

Hos oss är inte speciellt välfyllt. Det enda som går åt här är IPREN, som mannen knaprar i sig för sin värk. Och så min migränmedicin förstås. Och det är ingen receptbelagd, utan jag klarar mig de flesta gångerna med MAGNESYL- Koffein Brustabletter. Hjälper inte de är det bara att dra något gammalt över sig och sova bort några timmar.
Så hemma finns ju inget när jag nu är riktigt förkyld. Trodde jag! Men i gömmorna hittade jag Esperitox, som blivit över efter sommarens förkylning! Men för hals och näsa var det värre. Så i går blev det ett besök på Apoteket.
Nässpray och halstabletter som kan bedöva min ömma hals fick följa med hem! Och i natt har sömnen varit betydligt bättre än föregående. PUH! Men säg den lycka som varar evigt? Ja, då har jag lyckats få ont i ryggen också! Jag har väl aldrig problem med min rygg??? SUCK, jag har väl legat och spänt mig på något konstigt vänster, så idag hjälper jag mannen att knapra IPREN!
Nej nu får det vara slutgnällt här!
Till något mycket trevligare: GARN
I november har det inhandlats lite smått och gott i garnväg! Jag som inte skulle handla något mera garn??? Visste väl att jag inte skulle klara mig utan lite nytt i "stashen". Så håll till godo här kommer de nya nystanen och härvorna:
Först så blev det sockgarn från Regia:


Angora-Merino två nystan i varje färg av petrol och fuchsia. Stickade sockor till mannen i samma garn, fast mossgrönt. De där sockorna har varit välanvända under hösten, så det blir fler.

Sen handlade jag ju stickor från Nystverket och där fanns ju handfärgat garn som tilltalade mig.


Det blå är sockgarn och det guldfärgade är ett sjalgarn. Precis vad jag behövde till lagret (ha,ha)!

Sen har det blivit fyndat sockgarn på Tradera....... Ett speciellt garn till en liten tjej som älskar leopardmönstrat för tillfället.


Nu finns det ju inte leopardmönstrat sockgarn så det fick bli Tigermönstrat i stället. Håller tummarna att det blir godkänt!
Så nu vill jag bli färdig med de där babybyxorna, så jag kan börja på annat! Men i går orkade jag inte ens sticka ett varv! Så det var riktigt "förkylt" igår. Men idag känns det allt lite bättre, så jag får väl slita mig från datorn och ta tag i stickningen i stället!

TREVLIG HELG!!

Inga kommentarer: