Sidor

fredag 30 januari 2015

Hur svårt kan det va'??

I dagsljus
Att få till rätt färg, när man fotar sticket??
I dagsljus blev det någon gulgrön färg och i går kväll i lampsken blev det lite mer rätt. Den rätta färgen är någonstans mittemellan!
Wollmeise 100% Merinoull, handfärgat. Färg: Frühling.

I sken från kökslampan





Första delen på Follow Your Arrow 2 är färdigstickad. Och i går höll jag på att bli tokig, när jag började på andra ledtråden! Jag fick inte alls ihop det, så efter fyra varv var det bara till att sticka baklänges! Sen satt jag och läste på Ravelry i Spoilertråder för att se hur jag skulle göra. Det var fler än jag som strulat till det....
Men jag gav upp i går kväll och har nu "sovit på saken". OCH idag var det "klart som korvspad"! Är det inte märkligt, så säg????

I dag har jag sett "Night will fall" på SVTplay.


Inte blev det något stickat, för det hela var så gripande. Visserligen har jag sett en hel del sådana här filmklipp innan. Men det blev så mycket mer i den här filmen...... Måtte vi aldrig glömma. Den 10 maj 2013 var vi faktiskt och besökte Bergen-Belzen, när vi åkte genom Tyskland. Det var gripande och ofattbart på samma gång!

I onsdags fick jag följa med Freja till ridlektionen! Mest för att att familjen bara har en bil för tillfället... Och bor man på landet går det inga bussar. Ja, ja kallt och ruggigt som vanligt när man sitter och tittar på. Men visst är de stolta och lyckliga de där små tjejerna när de rider "sina" pållar!
Och duktiga är de också, som kan hantera de där stora djuren. Visst, ridskolehästar lyssnar också på "fröken". Och många kan ju vad orden betyder, så de lyder så snällt! Får väl se om det blir en tur till stallet nästa vecka också.

Vädret idag är just..... väder! Snöslask och straxt över noll grader! Blött och kallt! Idag blir det bara kortare "kisserundor" med hundarna. Här är det ingen som vill vara ute!

Jag har anmält mig till "Stickläger" i Steninge! Naturligtvis jobbar jag den helgen 24-26 april. Men jag har lagt in om semester, så jag hoppas det ska gå. Annars får jag väl försöka byta på nåt vis.....
Ska bli så kul!!!

Nej, nu tar jag helg! Lite mer stickning innan vi fixar fredagsmys. I morron lördag väntar jobb.

På återseende!

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Mitt ena barnbarn har börjat rida, så någon lördag ska farmor med och titta och fotografera. Visst är det kul att de små telningarna vågar sig upp på hästen....vet i 17 om jag vill fastän jag red som ung.

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/