Sidor

söndag 4 januari 2015

Så går det.....

..... när man inte sover som man ska efter sina jobbnätter!! Då infinner sig MIGRÄN med buller och bång! Vaknade klockan sex med "skallavärk"! Bara att ta sig upp och fixa en tablett och f ö r s ö k a somna om igen. Lyckades till slut somna en liten stund. Men vissa dagar vill den där hammaren i huvudet inte ge upp! I dag har varit en sådan dag.
Solbrillor på och en hundpromenad i nollgradigt, blåsigt men SOLIGT väder blev det straxt innan lunch.

Högvatten  i havet ger även högt vatten i Ån! I dag var det nästan upp på stigen som löper längs med ån.
Fruset, där vattnet varit uppe och vänt, så det har nog varit minusgrader under natten.

Eftermiddagen har gått i lugnets tecken. Stickat lite och slötittat på en gammal Bondfilm. Orkar inte så mycket när knoppen inte riktigt vill vara med.
Mitt nya sticke är en tröja som jag velat sticka länge. Mönstret köpte jag för flera år sedan på Ravelry,  Owls ( av Kate Davies).
Jag stickar med garn från lagret (!!) och med stickor 6 mm, så det växer ganska fort. Nu stämmer inte min masktäthet riktigt, så jag stickar en storlek större och hoppas att det ska bli bra. Fram och bakstycke är klart upp till där ärmarna ska fogas in. Stickar båda ärmarna samtidigt på magic-loop och har väl kommit halvvägs. Sen ska det stickas en massa ugglor på oket!
Börjar bli sugen på ett par sockor på stickorna också...... Kanske jag startar upp ett par innan nästa jobbpass. Sockor är perfekt att ha med till nattjobbet.

Äntligen är snart alla helgerna slut! Bara Trettonhelgen kvar, sen är det vanliga veckor igen.

SES!!

PS. Ingen bebis ännu.........

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Fy 17 för migrän. Det hade jag när jag var ung, ja det är ju ganska längesedan - ha ha. Av någon outgrundlig anledning försvann det ?? runt 30-årsåldern.
Lev väl!

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/