Sidor

lördag 28 februari 2015

I stället för att sticka.....

Förmiddagen ägnades åt en riktigt lång promenad med mannen och hundarna! Så skönt att bara "gå av" sig.  Dis och dimma tillhör vanligheten den här vårvintern! Det var inget undantag från den regeln idag.
Fördelen med dimma är ju att det inte blåser!  Havet var nästintill spegelblankt när vi passerade längs viken.


Eftersom det är så grått ute får jag ju glädja mig åt färgprakten i köksfönstret:
Så tacksamma de är, de där Orkidéerna. Behöver nästan ingen omvårdnad alls och ändå bjuder de på sådan långvarig blomprakt!
Även köksbordet bjuder på lite blomfägring. Tulpaner hör ju våren till. Så visst fylls det på med en och annan bukett, lite då och då.

Efter lunchen fastnade jag vid datorn och Bokrean! Letade efter lite stickböcker, vad annars?! Hittade ett flertal på CDON, av alla ställen!! La en "hög" i varukorgen. Men efter att ha granskat innehållet tog jag bort den ena efter den andra. Och till slut fanns inte en endaste kvar! Ja, det blev ju billigt i alla fall!!
Fortsatte att surfa runt och hamnade på Addnature! Rea är ju aldrig fel... och skor/kängor kan jag inte få för många! Klickade hem ett par "sommarkängor" på rean. Färgglatt lär det bli i sommar!!!
Bildkälla


Passade även på att köpa mönster på en stickväska från Quiltbiten Jag har en hel del tyger som bara väntar på att bli använda.....
Inte bra när sticklusten är borta!! Det blir så dyrt.......
Så innan jag hittar mer att roa mig med är det väl lika bra att "fimpa" datorn för idag!

Önskar er en skön lördagskväll!
På återseende.....


1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Det var ett härligt dimmigt stilla väder här också, bara att njuta. Idag, däremot, blåser det riktigt kallt med snöglopp och Anjo VILL INTE gå ut.

Snygga sommarkängor!