Sidor

onsdag 18 februari 2015

Solskenssockor!

Sakta men säkert växer de lite i taget. Att sticka med stickor 2 mm känns nästan som att hålla tandpetare i händerna, men fina blir de. I alla fall tycker jag det! De ligger lite i träda just nu för jag har inte riktigt bestämt vilken häl jag ska sticka....... Svårt beslut, med andra ord!
Under tiden stickar jag på sjalen/scarfen i vårgrön merinoull. Halvvägs på den också. Måste sätta fart på den nu, för jag har anmält mig till en ny Mysteriestickning! Ännu en sjal (vad annars?). Men denna gången framgick det att det är spetsstickning! Ska bli så spännande......

Idag har LJUSET återvänt! PUH vilka mörka gråa, ruggiga dagar det har varit. Nu vill jag ha fler dagar med sol....... Men helt klart är våren på G. Fåglarna försökte överrösta varandra när vi gick i skogen. Och så fanns de nya hängen på hasseln! Så visst finns det hopp!

Funderar hit och dit om jag ska anmäla mig till en garnklubb?? Tror jag har bestämt mig minst fyra gånger att jag inta ska anmäla...... men sen blir jag ju lite sugen i alla fall! Sista chansen att anmäla är idag, så jag får väl ta ett beslut innan jag går till jobbet i kväll!

Ut och njut av solen om den är framme!
SES.....

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Jodå, jag läste den också då, men det var nog av obligatoriska skäl. Ja, det är milt här också, inte många dagar av minusgrader, behövs inte en hands fingrar för att räkna dom. Koltrasten sjunger på takåsar och tv-antenner som om det vore vår. Men är kan vintern komma! Ha det gott, du också!

Ja, det är pilligt att sticka med tandpetare, tror jag inte kommit lägre än till 2,5 och tyckte det räckte och blev över - det går ju sa sakta framåt.

Henrietta sa...

Å så fina! Verkligen solskens sockor!
Kram Henrietta