Sidor

tisdag 31 mars 2015

FO - igen!

Här går det undan! "Solskenssockorna" har också lämnat stickorna! Men jag undrar var den härligat gula färgen tog vägen, när de hamnade på bild???


Lite mer färg på nedre bilden, men ändå inte i klass med verkligheten...... I alla fall så är jag väldans nöjd med resultatet. Som vanligt när ett par sockor är färdiga blir det ett tomrum! Så.... det är väl bara att starta upp ett par till.
Inspirationen har återvänt och då är det ju massor som finns på "vill göra"-listan! MEN jag gjorde en djupdykning i minnet och kom på att jag påbörjade en "Vitamin D" i slutet av sommaren, eller var det i början av hösten, innan de där babyseten hamnade på stickorna! Så nu är UFO:t framplockat och förhoppningsvis ska den väl kunna bli klar innan sommaren...... Om jag nu inte hoppar på fler Mysteriestickningar?! Och så är jag ju liiite sugen på att sticka något till de där minsta barnbarnen...

På tal om barnbarn, så har vi nu klarat av dopet av minstingen, Siri. Ett fint dop i stadens äldsta kyrka, Amiralitetskyrkan (invigd 1685 och bara fem år yngre än våra stadsrättigheter).
Jag tillhör ju inte den kyrkliga typen, men den här prästen måste jag ge "med beröm godkänd". Sen tycker jag att dopet är en fin tradition att hålla fast vid.
Nog om detta!

Regnade gjorde det igår, så in i h---te! Men det var ju bara att få på sig regnkläder och täcke på dogsen och ge sig ut! Jisses vad det var blött i skogen!
Stigarna var fulla med vatten, så det blev en hel del traskande i terrängen! Efter en timmes promenad, var vi duktigt blöta (trots regnkläder) och frusna, så det var gott att få komma in i stugvärmen där en kanna varmt te väntade! Det blev även en varmdusch för hundarna som var rejält lortiga efter skogsrundan. Kan väl säga att duschen var ovanligt uppskattad.
I morron är det dags för lite vidareutbildning på jobbet och senare till kvällen väntar första nattpasset av två, IGEN! Vet inte vart tiden försvinner........

På återseende!

Inga kommentarer: