Sidor

lördag 28 mars 2015

FO!

Japp! Nu är den klar, mysteriestickningen. Är så nöjd med min nya sjal. Med risk för att låta tjatig, men stickningen har varit en fröjd.
 Dåligt lampljus och mobilkamera gör inte sjalen rättvisa! Men så här framåt eftermiddagen idag tittade solen fram en stund..... Men vad hjälpte det! Ännu en bild tagen med mobilen.
Får väl se till att ladda kamerabatteriet och kanske få en bättre bild en annan dag..... Men jag är så nöjd med sjalen i alla fall!
"Solskenssockorna" närmar sig också slutet! Hälen är passerad och muddarna en bra bit på väg. Testade "fleegle heel" för första gången. Wow, säger jag bara! Superenkelt och snyggt! Det här får bli mitt sätt att sticka häl på i fortsättningen! Sockor får man ju aldrig för många av. Jag behöver fylla på/byta ut i mitt socklager och mannen har också önskemål om fler sockor...... Garn har jag i "stashen", så det är väl bara att lägga upp ett par till??

I morron blir det barndop, igen! Det är yngsta barnbarnet, Siri, som ska döpas. Klockan tio ska vi vara i kyrkan i morron. Tidigt blir det, för natten blir ju en timme kortare! Sommartiden börjar.....

Nu ska vi fixa lite gott till kvällen, mannen och jag. Lördagsmys blir det nu när mina jobbpass är avklarade!
Hoppas ni alla där ute också får lite "mys" i kväll!
SES....

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Förtjusande sjal, stort grattis till den!