Sidor

fredag 20 mars 2015

Hemlispaket 2 och solförmörkelse!

Inte har de något gemensamt, väl?? Jodå, de inträffade båda två i dag!! På förmiddagspromenaden med mannen och hundarna blev det en sån där lagom tittglugg i molntäcket, så vi fick se solförmörkelsen! Två tredjedelar av solen var skymd. Häftigt fenomen det där.

Med posten idag kom mitt paket nummer två, från min "Hemlis"!
 Så spännande att få paket! Ett mjukt och ett lite hårdare......
Och vilket innehåll sedan! Tack snälla hemlige vän! ( Vem kan det vara??) Ännu ett paket mitt i prick!!
Finns en del Indiecita alpakagarn i mitt lager, men att det finns Baby Alpaka från samma företag har jag missat...... Mjukt som lenaste sammet! Åh, vad ska jag göra av det här??? Det kommer att bli angenäma stunder att fundera ut drömprojekt till ett sådant ljuvligt garn!
Och så Lakrits att mumsa på. Har inte testat lakrits med chilismak....... ännu! Ska bli spännande!
Vilken tur att du nämnde att Malabrigogarnet, som jag fick i förra paketet, är för skört till sockor! Då får det väl bli en sjal i stället!!

Nej, nu ska jag försöka förbereda lite gott att äta till kvällen. Måste ju fredagsmysa lite med mannen, innan det bär av till jobbet!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: