Sidor

torsdag 5 mars 2015

Kreativiteten har sinat.......

Ja, det är bara att inse! Här blir det inte mycket gjort! Pysslar med allt annat än stickning för tillfället. Eller rättare sagt, jag sitter vid datorn och kollar på andras kreativitet! Hoppas väl att sticklusten ska återvända.....
Medan jag väntar på "återkomsten", går vi långa hundpromenader, mannen och jag. Våren är ju här.

Fast i natt har det varit flera minusgrader, så en tunn ishinna låg i viken. Men bara lite vind och strålande sol från en blå himmel gjorde förmiddagens promenad till en njutning!
På hemvägen passerade vi den här åkern:
Trodde först att bonden kört ut gödsel.... Men det är vildsvinen som kommit ännu lite närmare vår by!
Jisses vad de kan förstöra!

I eftermiddag har jag varit och gosat med yngsta barnbarnet! Så gott att få sitta med ett litet knyte i famnen och andas in den där goa babydoften! Tur att jag har barnbarnen så nära......

Ha det gott alla där ute och njut av solens återkomst!
SES.....


1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Kalla nätter, underbara dagar med flera plusgrader. Härligt! Häromdagen tyckte jag mig se en lärka i skyn. Dessa vildsvin, de förstör ju massor. Men det är människor som tagit in dom i landet utan att tänka på konsekvenserna för spannmålsodlare och andra.
Jag har inga barnbarn och barnen finns inte på hälsapå-avstånd, det är lite trist, men det får man ta!
Ha en trevlig helg!