Sidor

torsdag 19 mars 2015

Lite hjälp?

Det kan väl aldrig vara fel, eller????


Det där yrvädret till vinthund, hade hämtat min "projekt"-väska från köksbordet, medan jag sov häromdagen!
Tur att mannen var hemma och fick undan det innan allt var en enda knut! Kvar på scarfen var ju bara en halv rapport att sticka..... Kunde faktiskt dra fram garn, lite i taget, så den gick att sticka klart!
Så här är den, min Stripes and Roses Lace Scarf (av Evelyn A. Clark).

Enkel att sticka, med bara räta varv, (och så lite hålmönster förstås) så det finns ingen fram- eller baksida. Känner mig faktiskt nöjd med resultatet. Så nu blir det inget mer återbruk av det här garnet! Det gick åt ca 120 gram, så det finns ett litet restgarnsnystan på drygt 30 gram kvar (det gick ganska enkelt att reda ut virrvarret, trots allt). Det får väl bli ränder i något framtida projekt.

Ännu en dag med härligt vårväder har vi haft idag. Fast lite mer dis i luften än tidigare i veckan. Mysig promenad längs havet på förmiddagen och så ett långkok på spisen i eftermiddag. En hederlig köttgryta är ju aldrig fel! Den ska snart avnjutas med mandelpotatis till. Mums!

Snart är de här lediga dagarna förbi. I morronkväll bär det av till jobbet igen! Sjutton var ledigheten försvinner snabbt!

SES!

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Jösses, vilken liten gangsterhund du har! Men jag har en slags gangsterkatt, för jag kan inte ha något stickat framme för han tuggar hål på det. Min svarta stickade mössa gjorde han om till en rånarluva för ett tag sedan, den hade ramlat ner på hallgolvet.

Härlig sjal, härligt grön färg!

Pysselfarmor sa...

Nu när vi har varit hundvakt i fyra veckor har jag nogsamt ställt upp allt stickat och broderande jag håller på med i ej nåbar hundhöjd. Man vet ju aldrig vad de får för sig...ibland tror jag att de visar sig missnöje över något ..... ;-))
tur att gick bra med denna fina ändå....