Sidor

onsdag 18 mars 2015

Sticktokig???

Sista veckan har jag stickat "som en galning"!!! Lusten att sticka kom tillbaka, när "farsgubben" fick lämna sjukhuset efter sin stora hjärtoperation. Nu är han hemma sen en dryg vecka och mår efter omständigheterna bra. I vanliga fall är han en riktig "krutgubbe", med massor för händerna, men än så länge går allt i slow motion, men det går. 80 år fyller han efter sommaren och jag hoppas ju att han får hänga med många år till.
Nog om detta!
Vad har jag stickat då? Jo, jag tog tag i min MKAL, Through The Seasons MKAL och nu är jag ifatt! Femte ledtråden blev färdig i dag och sjätte och sista ledtråden kommer på måndag. Jag gillar det här med spetsstickning. Och mönstret har varit lätt att memorera, så varven har flutit på fint.

Garnet har varit en fröjd att sticka med, Teetee Elegant, 70% kamull och 30% silke. Riktigt lacegarn är det med 500 m/50 g! Är inne på härva nummer två, så det har ju gått åt en del garn!
På jobbet har jag stickat på den gröna sjalen med mönster av Evelyn Clark. Den är snart också klar! Kvar på stickorna är ju då mina "solskenssockor! Vet nu vilken häl jag vill göra, så snart är de också på G! Ja, jisses vad det går undan, när lust och inspiration återvänder!

Vårväder har vi haft några dagar och hundarna får ju fullkomligt fnatt, när de ser ett öppet fält att springa på!

Även gammelhunden far fram som en furier. I alla fall en kortare stund...... Med sina 10½ år tröttnar hon ganska fort. Men det är ju tillåtet.
Sen vi "blev med" Whippet, har vi insett att det där med att sova kan göras på många sätt....
Undra hur bekvämt det här kan vara????

Annars flyter dagarna på i sitt vanliga stuk. Här händer inget revolutionerande precis. Men det är faktiskt inte fel att ha det "som vanligt"!
Campingsäsongen närmar sig, och när det är sånt här fint vårväder, känns det inte alls långt borta.....

På återseende!

2 kommentarer:

Henrietta sa...

Den är så fin din sjal!
Ha det så gott!
Kram Henrietta

nattugglan sa...

Oj så fin sjal. Min pappa är också hjärtop...för flere år sen o nu fyller han 84 till sommaren...Så hoppas han också får hänga med en några år till.Farfar skulle ha fyllt 90 nu till sommaren, men han va nog "friskare" än min far,,,men det kan gå fort sen då åldern kommer mot en o man får lunginflammation.Tack för din kommentar hos mej!