Sidor

måndag 23 mars 2015

Vårblommor......

Nu är det full fart på vårblommorna!


Vitsippor, blåsippor och vårlök i full blom! Det finns ju hopp om en sommar...... fast det varit kyliga nordanvindar och minusgrader nattetid. Fick skrapa is från bilrutan när jag skulle hem från jobbet i går morse! Men det är ju faktiskt sådant som hör våren till. Ett och annat bakslag med kyla och snöslask.
Idag hade nordanvinden gett upp för en lika kall och blåsig sydväst! Men vi fick ändå en go promenad, mina fyrbenta vänner och jag. Alltid lika skönt att få "gå av sig" efter två nattpass. Låta tankarna vandra fritt och bara njuta av att finnas till. Kameran fick följa med idag.

Sällan möter vi några andra på våra promenader här. Och än så länge är markerna fria från kreatur! Jag vill gärna se kossor och får som betar, men då får det allt vara ett staket mellan dem och mig!

På stickfronten, intet nytt! Stickar vidare på mina sockor och väntar på sista ledtråden på Mysteriestickningen. Blir väl lite SVT-Play, för att titta ifatt det jag missat under veckan som gått. Det passar bra till sockstickning!

På återseende!

Inga kommentarer: