Sidor

måndag 9 mars 2015

Vem kan sova.....

.... när solen återvänt??? Ja inte jag! Även om jag borde/måste! Varmt blir det i sovrummet när solen lyser in efter lunch! Ute temperaturen var en bit över 12 grader när jag gav upp sängen straxt innan kl 14. PUH!! Snabbfika/minilunch och ett huvudvärkspiller och så ut och promenera i solskenet i stället! Så gott! Men det innebär att jag allt måste vila/sova en stund nu i kväll innan jobbnatt nummer två. Ja, ja det är smällar jag kan ta!
Solen visade sig i går också och då blev det en riktigt lång hundpromenad. Lite kyligare i luften var det i går men vi njöt i fulla drag hundarna och jag!



Promenaden blev väl ungefär nio kilometer lång och vi var ute i 1½ timme. Gick en del i skogen och så vid havet, som aldrig är så långt borta........
Eftermiddagens firande av bonusbarnbarnets 14-årsdag blev inställt, då han blivit sjuk, stackarn. I stället blev det tid till stickning! Tror minsann att sticklusten börjar återvända?! Så nu får jag sätta fart med min Mysteriestickning! Ligger en hel del efter...... Halvvägs på ledtråd två är jag och idag släpptes ledtråd fyra! Hmmmm, har lite att jobba på med andra ord!

Passa på njut av solen medan den visar sig! Nu ska jag inta ryggläge nån timme!

På återseende.....

Inga kommentarer: