Sidor

torsdag 23 april 2015

Åååh, vilket paket!

Hemlispaket nummer tre, hittade jag i brevlådan i går! Och vilket innehåll! Tack snälla Anna för de här månaderna! Jag har verkligen blivit bortskämd!! Det här sista paket var ju super!!!
Som vanligt fina paket, för att gäcka nyfikenheten lite extra.
Det var ju paket i paketen också, men de hamnade inte bild - nyfikenheten tog överhand.....
Te, lakrits, kexchoklad (en favorit) NORO-garn och så en liten projektväska!! Tusen tack!
(Mina aningar om vem som var min "hemlis", stämde!)
Väskan är nu packad för Stickhelg i Steninge!!!
I morron eftermiddag kör jag de dryga tre timmarna till Västkusten och en hel helg med likasinnade! Ska bli så kul!!
Men innan jag kan börja resan, ska vi ta en vända förbi veterinären. Dogsen ska få spruta mot Leptospiros. Vi bestämde oss (hastigt och lustigt) för att husbila i Frankrike när jag har min sommarsemester! Vi planerar inte för Medelhavskusten, men man vet ju aldrig var vi hamnar. Så för att vara på den säkra sidan tar vi och vaccinerar våra fyrbenta vänner. Det ska vara två sprutor med fyra veckors mellanrum, så det är lite bråttom med första sprutan eftersom min ledighet börjar en vecka in i juni!

Gårdagen ägnade mannen och jag till att räfsa hagmark! Sista delen av fårens vinterhage är avverkad och ris och kvistar är det vi räfsat! Vilket slitgöra! I dag känner jag av en del muskler, som jag glömt bort att de fanns! Men vi fick en dag med frisk luft och solsken, och det är ju aldrig fel.....

SES!!

2 kommentarer:

AlpakkaAnna sa...

Tack själv! Det har varit väldigt roligt att få ha dig som hemlis! Det är så roligt att få skämma bort lite :)
Och så syns vi ju i stashgruppen på fb!

Tinnan sa...

Vad kul att du verkar lika nöjd som jag med hemlisarna! Och så roligt att få se lite bilder på doggarna. Min syster har också en rhodesian, Vispens bästa kompis... Stort tack igen! //Tinna