Sidor

måndag 13 april 2015

Blåsigt värre!

Det har det varit de senaste dagarna!
Inget väder för balkongstickning här inte! Passat på att vila mycket och länge de här dagarna. Inte stickat heller! Jisses, det är nog allvarligt det här??....
MEN så i går kväll fick jag fart på stickorna och gjorde klart den lilla tröjan i bambugarn. Och eftersom garnet var tänkt till disktrasor, fick det bli randat som garnet räckte till:
Mönstret heter A Simple Baby Pullover och finns gratis på Ravelry. Enkelt mönster att sticka efter, uppifrån och ner. Garnet var inte helt fel det heller, 120 gram har det gått åt till tröjan i storlek 6-12 månader. Enda felet är väl att jag misstänker att tröjan är liiite för liten till Tristan!
Jag har ca 80 gram kvar av garnet, 30 gram ljusblått och 50 gram i en obestämbar svagt grönblågrå färg! Det får bli disktrasor!! Hittade mönster hos Hildurs Barnbarn. Det blir perfekt att ta med till nattens jobb.

Efter jobbnätterna blir det dags att ställa upp Husbilen på Campingen! På onsdag öppnar campingen officiellt, så det passar ju bra. Nu blir det till att beställa tillbaka det där fina vårvädret som blåste bort i stormen som varit!

På återseende!!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Häromdagen var det så varmt och gott ute och jag fixade till det ute, hann med en kopp kaffe innan det åter blev kallt igen, kallt och blåsigt. Och idag regnar det! Anjo avskyr regn och jag längtar efter en Karlsbader till kaffet men kan inte med att gå till bageriet utan Anjo. Jag är en fåntratt, som matte är jag bra på att få dåligt samvete :-)

Ha det gott!