Sidor

måndag 18 maj 2015

Fortfarande Aprilväder!!

Ja, värmen lyser med sin frånvaro! Så vi sitter och "ugglar" i Husbilen mesta tiden.
Nej det var inte riktigt sant. Vi försöker hitta på uteaktiviteter som inte är stillasittande! Det blir ju mest hundpromenader, av naturliga själ. Men vi försöker variera var vi promenerar. Hitta lite nya ställen att strosa på......
Men nu vill jag ha sol och värme! Jag vill sitta i en solstol med min stickning och bara njuta!
Hallå! Var är vårvärmen i år?????
Sandödlan önskar säkert också lite mer värme!

I år har SM i Rally gått i vår omgivning. Så jag kan säga att det har varit nästan fullt på Campingen, nu i Kristi Himmelsfärds helgen! Vädret har väl inte varit det bästa...... men visst blev det någon dag med sol (den dagen jag sov!). Nu är det vardag igen och Campingen är nästan tom. Det är bara vi och några till, tappra säsongsliggare som inte ger upp!
Det blir ju en del stickat........
Min Vitamin D, börjar faktiskt närma sig slutet! Ärmarna är färdiga (ska bara sys ihop) och framstyckena växer med en ryslig massa "short rows". Jag skippade "wrap and turn", för jag tycker inte det blir fint. I stället har jag gjort "german short rows". Jodå, det blir riktigt bra. Nu återstår bara lite "hålvarvs-ökningar" i nederkant på framstyckena. Känns riktigt spännande att få prova den sedan..... Rundstickan jag stickar med är inte tillräckligt lång för att prova med under arbetet!

Sockor är ju aldrig fel att ha på stickorna. Så jag har två par på G! Ett par till mig:
Stickas i Zauberball ( från stashen) med stickor 2,25 mm HiyaHiya Sharp, fast rundsticka. Och så önskade mannen sig ett par tunna sockor.
Stickas i Frost med stickor 3 mm även de från HiayaHiya, men det är lösa korta sharptippar och kabel.
Dessutom planerar jag en kofta till ett av barnbarnen. A, 9½ år har önskat sig en mörkblå kofta..... Så då får väl farmor sticka en, då!

SES!!


1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Sharptippar och kablar, wrap and turn, short rows - det är nästan så man inte hänger med.

Ja, nu vill man verkligen sitta ute, men vad göra annat än att vänta in den, den där goa värmen. Idag har jag bankat ner och spikats fast och haft mig och till slut blev det en slags båge klätterrosor och bokharabinda! Det blev inte riktigt som jag tänkt men ändå inte alls fel.

Husbilsliv låter härligt. Jag kollar hus på vischan, det är ju min dröm. Ut i naturen, ut i naturen!

Bästa Hälsningar
Eva