Sidor

tisdag 8 september 2015

Tillbaka.

Ja, nu är det definitivt HÖST. Vi har nästan flyttat hem igen till lägenheten. Vi har i alla fall sovit "hemma" ett par nätter. Fixat och donat för att få saker på sina platser igen.
 Orkidéerna har varit på "sommarvistelse" hos dottern på landet. Och vem trodde att sniglarna skulle gilla de där tjocka bladen??? Inte jag i alla fall! Så nu har all gammal "jord" blivit utbytt. Angripna blad bortklippta och rotsystemet minskat. Hittade ett antal stora huslösa sniglar i ytterkrukorna.......
De ser inte så mycket ut för värden just nu. Men utevistelsen har varit bra för dem. Flera har nya blomstänglar på gång, så jag hoppas att det blir mycket blomprakt senare i höst....

Det där med att flytta hem igen innebar en smärre chock, när jag insåg hur mycket garn jag har!!! Vet inte hur jag ska få plats med det sista jag köpte, på vår Västkustresa i slutet av Augusti!!! Det blir allt till att lägga in turbofart på stickorna! Och nu är det definitivt KÖPSTOPP, tills lagret minskat ordentligt......... Kan kanske sälja lite, om jag nu kan skiljas från det?!

Eftersom vi inte flyttat hem ordentligt bestämde vi oss för att ta en kortare tur till Österlen. Passar ju bra så här i äppeltider. Som vanligt blev det ju Kivik vi stannade till i. Och en promenad med dogsen längs stränderna är ju aldrig fel.

Fullt med röda nypon på buskarna längs sandbankarna. Och en galen whippet som tyckte att de smakade bra!
Vi hade stranden för oss själva, så det blev en del bus och mycket spring. Så skönt att kunna ha dem lösa, så de verkligen får rusa av sig!
När vi nu är i Kivik, får det allt bli ett besök på Musteriet innan vi vänder hemåt. Men först ska jag njuta av ett par lediga dagar till.

SES........

Inga kommentarer: