Sidor

fredag 30 oktober 2015

Glest!

...... Lika glest som det är mellan löven på träden - är det mellan inläggen på den här bloggen!! Som vanligt vet jag inte vart tiden rinner i väg?!
Eller - egentligen vet jag ju det. I alla fall den här veckan. Den har gått åt till att "rota" i garnlagret och se om jag kan få ihop garn så det räcker till tröjan - Elementary, av Isabella Kraemer.
Eller till det liknande mönstret som jag hittade i Knitty - Saint Rémy, av Allie Matthews. Jag vill ju sticka i mitt Alpacka garn från Indiecita och jag tror att jag har garn så jag kan välja vilken som av de där två...... Så nu är det bara att bestämma sig!???

Lite stickat har det blivit, trots allt. Men inte på sockorna - som jag trodde var det enda jag har på gång! Hittade ett bortglömt evighetsprojekt i en stickväska.....

Mini Mania-sjalen som jag stickar av de där små nystanen som blir över när ett par sockor är klara.
Jag har ju bestämt att den ska bli bred, så att den går att ha runt axlar och rygg när jag är så där lite frusen och ruggig. Nu har den ju legat i träda och glömska sen i april! Men det är ju ett bra projekt att ha med till nattjobbet så det har faktiskt blivit några varv stickade de sista två nätterna. Och så har det ju kommit till lite nya smånystan att sticka in. Förr eller senare blir den säkert klar, den här också!

Halloween..... är det ju dags för nu! Undra om grannskapets ungar kommer förbi? Har garderat mig med lite godis - för inte vill vi har bus!! Det är ju inte varje år det finns barn i "rätt" ålder för att springa runt utklädda till den ena hemskheten värre än den andra! Men kul är det när de kommer i sina utstyrslar! Hundarna brukar bli lite avvaktande när monstren tittar in.....
Helgen är ju även en svensk helg då vi tänker lite extra på dem som inte finns bland oss längre. Och de blir ju inte färre med åren......

Ha det gott och njut av helgen!
SES.....

Inga kommentarer: