Sidor

fredag 16 oktober 2015

Höstmys.

Tre eftermiddagar i rad har jag suttit bänkad vid TV:n och tittat på Outlander! Tre DVD-skivor med totalt 8 avsnitt av första säsongen. Jodå, de är sevärda. I alla fall om man som jag tycker om böckerna. Nu är volym två av första säsongen också beställd. Tur att jag ska jobba/sova hela helgen, så går det fort tills leveransen från CDON dyker upp i nästa vecka........

I går tog jag bilen och åkte till sonen, för att variera hundpromenaderna lite. Sonen har några veckor till "pappaledigt", innan inskolning av yngsta barnet på dagis börjar. Passade på att lämna kofta och mössor som legat klara några dagar.
De passade perfekt. Och visst blev han fin farmors "Lillkille"?!


Vi fick en fin tur på lugna skogsvägar med hundar och barnvagn. Härligt att få prata en massa strunt med sonen på tu man hand. Sådana tillfällen är ju ganska sällsynta.


I dag vaknade vi till ett riktigt höstväder. Mörkt och igenmulet. Regnet hängde i luften. Men fortfarande är det riktigt varmt ute. Trots att vi gått in i andra halvan av oktober!
Men nu är ju höstfärgerna som finast. Träden skiftar från mörkt grönt, till olika nyanser av gult och brunt!



I veckan kom mitt första garnpaket från Stickaboo's garnklubb! Mjukt lyxigt Alpakka sockgarn, fyra nystan.......

Lite grövre sockgarn än de jag brukar sticka med, stickor 3½ mm, 22 m per 10 cm, 50 g = 110 m. Ett mönster fanns också med i paketet. Men - nej det var inget som tilltalade mig! Jag vill ju sticka mina sockor tå-upp och båda samtidigt, inte från andra hållet och på strumpstickor. SÅ jag letade upp ett mönster som passar mig och har precis startat upp sockstickningen. Måste ju ha något med till nattjobbet, nu när sista restgarnsmössan också är klar.
Vi får väl se hur mycket stickat det blir i helgen. Det brukar vara fullt upp med jobb på helgnätterna! Men det gör ju inget, för då går de 10,5 timmarna fort.......

Ha det gott i höstrusket!
SES.......

Inga kommentarer: