Sidor

torsdag 8 oktober 2015

Så blev det ju höst på riktigt!

Sommarvärmen har ju hållit sig kvar hela september. I alla fall på mina breddgrader. Men nu känns det som höst i luften. Kyliga mornar och mörka, fuktiga kvällar. Dessutom är Husbilen på plats i nya vinterförvaringen, inomhus på asfalterad yta.
Sen sist har vi motionerat cyklarna ett par gånger. Åh vad det är gott att cykla.......
Stickat har jag också gjort en del.

Så nu är kofta nummer tre också klar. Betydligt mindre i storleken, men ändå.

Storlek 18 månader och det gick bara åt 120 gram! Med andra ord har jag en hel del garn kvar...... Får väl sticka några mössor av det (80 g) som är kvar!

Nu är det frågan vad jag ska sticka??? Har ju en del idéer, men det gäller ju att garnerna i lagret passar och framför allt räcker?!
På tal om "lagret"!!!! Gjorde en inventering härom dagen. MY GOOD!!! Här finns det garn......
Vad sägs om t.ex. TVÅ KILO sockgarner?? Det blir många sockor det.........

Mest REGIA i olika sammansättningar. Och så en del OPAL. Ja, det är väl bara att starta upp ett par eller två?

Koftstickningen har varit perfekt till en ljudbok. Så nu har jag lyssnat klart på "Det som inte dödar oss" - Millenium del 4. Helt OK och faktiskt spännande. Tycker nog att den fått sämre kritik än vad den är värd.

Ny mobil har också införskaffats sista veckan! Det är ju med en viss fasa som jag byter mobil! Men med de nya apparna som finns gick det som en dans att få över det jag ville till den nya. Sen är det ju bara resten också...... En massa nya saker att komma underfund med!

Korsordsnörd som jag är, har jag hittat ett spel på mobilen: Wordbrain! Snacka om vanebildande...... Helt livsfarligt att börja med. Går knappt att sluta när man väl kommit igång. Gillar du ordspel så testa. Men gör det på egen risk!!

Nej, nu ska jag plocka fram något nytt att lyssna på och så får det bli en mössa på stickorna!

SES!!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Ja, nu kan man knappast missta sig på årstiden. Här har trädens löv börjat skifta i färg. Men det har ju ändå varit förhållandevis varmt och en och annan maskros blommar för fullt. Knoppar som inte ska spira ur jorden förrns till våren, vill nu upp.

Jag har inte hållit i en sticka sedan i vintras, fick liksom bara nog till slut. Men det är roligt att se vad andra har för handen, även om jag inte blir det minsta lockad. Jo, jag kan tänka mig att sticka till de vi kallar behövande, men inte ens dit verkar jag komma.

Jag kan också tänka mig att lyssna på del 4, men för mig känns det ändå viktigt att hålla isär trilogin från denna, eftersom det trots allt inte är samma författare.

Jag är inte uppkopplad på min mobil, vill inte vara det, det räcker med att klara av den i icke uppkopplat läge. Annars är jag också en korsordsnörd, ju svårare desto bättre, det ska ju vara en utmaning. Men risken med en korsordsapp tar jag icke!

Må så gott
Hälsar
Eva