Sidor

fredag 11 december 2015

Fredag -IGEN!

Så har ännu en vecka försvunnit i rasande fart! Julen närmar sig med stormsteg! Och jag vill inte vara med......
Det är samma känsla varje år och ändå blir det jul hos oss också. Men för varje år blir det mindre och mindre julförberedelser....... Det blir en LIGHT-variant av jul hos oss. I år har jag skippat Lussekattsbaket t.ex. Det är ju världens godaste bullar..... men eftersom vi inte är några "kaknissar" brukar det sluta med att jag ger bort dem, för att de inta ska bli bortglömda i frysen! Så i år får det bli Lussebullar från Konditorierna, när jag är sugen.
Vädermässigt har det varit lite "hit och dit" väder. Vi fick i alla fallen en dag med lite solsken. Så vi passade på att promenera i Wämöparken.




Vattennivån i Ån har varit hög efter allt blåsande. Så på ena sidan av den har gångstigen varit översvämmad.

 Stickcafé på Lennart's har jag också hunnit med. Alltid lika trevligt. Och i tisdags var vi 14 stycken tanter.....
..... så ni kan tro det var livat. Och vad stickas det då på???? Raggsockor i parti och minut! För visst är det så att det är det perfekta projektet att ha med, när man ska kunna hålla i gång diskussionerna också!!
MKAL:en har också fått sig några varv. En extra mönsterrapport av ledtråd tre har jag gjort. Och sista ledtråden är påbörjad - en vecka efter att den kommit ut! Jodå, det finns hopp om en färdig sjal, för stickningen har varit, och är så rolig!

SES!!

Inga kommentarer: