Sidor

fredag 22 januari 2016

Nytt "projekt".......

En vecka försvinner snabbt! Den här veckan har varit omvälvande, kan jag lugnt säga! Det började med ett "gratis"-erbjudande på träning på Wellness! Gratis och gratis, kan ju diskuteras, men i alla fall ska jag "ta en titt" på anläggningen här i byn, innan jag bestämmer mig för medlemskap...... Som det känns idag blir det inget medlemskap!
Snöstorm hade vi i tisdags.....



Det skulle ju bara komma lite snö...... men slutade med nästan 15 cm!
Onsdagen  kom med många minusgrader och strålande sol! Zelda och jag fick en härlig (men jobbig!) promenad i skogen.


Stickorna har jobbat flitigt och Ledtråd 2 är färdigstickat på båda Mysteriestickningarna.........
Urquhart Castle
Bowties Are Cool

Ledtråd 3 har kommit, så det är väl bara att sticka vidare.......

OM, det inte hade varit för det nya projektet!!!

Jodå! Jag har äntligen gjort slag i saken och införskaffat en SYSTEMKAMERA!  NIKON D5300.....
Så nu måste jag ta tag i det där med "brännvidd" och "slutartid" och mycket mera! Till hjälp har jag tre böcker om Digital fotgrafi, av Scott Kelby. Fick böckerna av mannen för två år sedan, när jag började fundera på en "uppgradering" av kamera! Har ju haft lite svårt att bestämma mig......... Men nu är "hon" här, min "lilla röda"!! Ska bli kul att lära lite nytt. Får väl terrorisera mannen (som är en duktig fotograf och kan det där med systemkamera) med alla mina "dumma" frågor....... Men man ska ju ha de där männen till något - eller hur???

Två "fina" jobbnätter är avklarade, så i kväll blir det fredagsmys med god mat och lite rött!

Trevlig Helg!!

Inga kommentarer: