Sidor

fredag 1 april 2016

1 APRIL!

Nu är det vår "på riktigt"!

Med både Huggorm som solar sig och Vitsippor på gång, så är det bestämt VÅR!
Vårväder bjöd morronpromenaden på! Soligt, blåsigt och bara 2-3 plusgrader. Men så vackert när vi gick längs havet, Zelda och jag, vid åttatiden i morse:
Ett annat vår tecken så här i april, är ju alla husvagnar som plockas fram. Ja, även husbilar naturligtvis.......
Så i dag var vi och hämtade ut vårt mobila hem!

Efter 6½ månad i vinterförvaring tyckte mannen att det var dags att plocka ut den. Men det blir nog allt någon vecka till i lägenheten innan vi flyttar till campingen. Husbilen är helt tömd, så det finns en del att plocka in i den...... Med andra ord har mannen lite uppdrag att syssla med när jag sover i helgen! Vi får väl se hur mycket som blir gjort.
Behöver lite mera tid här hemma så jag hinner "sy in" mig på min nya maskin!
Hittade ett gammalt "sy-kit" i gömmorna, som jag testsytt maskinen med! Kan väl säga att jag är mycket nöjd med mitt köp. Och dessutom har ju quiltbordet kommit, så nu är den komplett! Vi får väl se vad jag hittar på framöver. Kanske symaskinen får följa med till husbilen?? Vi bor där ju trots allt i ca 5 månader......
Helgen bjuder som sagt på två jobbnätter och dessutom ska vi fira svärsonen på söndag eftermiddag. Han har fyllt jämnt! Men egentligen är det ju väldigt udda att fylla 45 år. Men firas ska det i alla fall!

På stickorna är ett par nya tå-up sockor påbörjade. Måste ju ha något till jobbet. Svärdotterns Reaverse är inne på slutspurten på socka två. Men ett nystan 7 bröder räcker inte till två sockor! Så jag har inhandlat ett nystan till! Säkert är det så att det bara behövs några meter från nystan två.......
Min KAL-tröja ligger fortfarande i träda pga beställningssockorna. Men jag hoppas de ska gå fort att färdigställa (tror inte det riktigt?!) Hade ju tänkt att de skulle bli klara till hennes födelsedag i slutet av maj!? Vi får se. Kalen håller nog på tom maj, så blir en del att jobba på!

Dessutom har jag varit hos Optikern och kollat synen. Samma syn som tidigare, men ett par nya brillor fattigare! Visst behöver man förnya sig efter 2½ år med samma brillor???

SES!

Inga kommentarer: