Sidor

onsdag 13 april 2016

HLR!

Fick stiga upp med tuppen idag! Klockan åtta skulle jag vara på jobbet för den årliga repetitionen av HjärtLungRäddning! Inte lätt för en nattarbetare att infinna sig på jobbet kl 08.00! PUH......
Men det är ju så nyttigt med den där repetitionen, så det var ju bara att "masa sig upp"! Och nu är det gjort och visst känns det bra när man väl har det bakom sig.

I måndags damp det ner ytterligare ett större gammalt troll! I bedrövligt skick....

Ja, inte var hon vacker..... men nästan gratis och ingen som ville "buda" på henne, så jag var ju tvungen att förbarma mig över henne.
Det blev som vanligt avklädning och därefter tvättning med hårschampo och skrubb med tandborste!
Det gick faktiskt att få kläderna rena! Men de är väldigt sköra, så jag försöker inte att ta på dem igen. De får användas som mall för nya filtkläder!













Efter bad och hårtvätt blev hon riktigt fin! Så nu är det bara lite nya kläder som ska fixas till. Gillar de här gamla trollen med fårskinnshår...... Fast jag får lite "kill" i halsen när jag håller på med "håret".


Har idag lagt ut några av mina "lite nyare" troll till försäljning! De som är från 70-talet och har syntethår. Får se hur det går. Just nu finns där en hel del troll att buda på........

Har testsytt lite till på maskinen. Jag är mer än nöjd!! Men det är mycket att lära..... Tur det finns en utförlig instruktionsbok! Eftersom jag har en del tyger som väntar på att bli använda, så det är väl bara att sätta igång att sy!

Till kvällen väntar ett nytt jobbpass på två nätter. Och efter det blir det kanske flytt till vårt mobila boende. Vi får väl se vad vädrets makter bjuder på för väder. För inte flyttar vi regn!

Till nästa gång:
Ha de' gott!



Inga kommentarer: