Sidor

onsdag 27 april 2016

Vinterns återkomst!!!!!

Ja, det var bara att ge upp! Fast det satt långt inne..... Men i går kväll packade vi ihop det nödvändigaste för ett par dagar hemma i lägenheten! Kändes allt lite motigt, men hur kul är det att inte kunna göra några uteaktiviteter när man bor på camping. Och vilken "tur" vi hade som flyttat hem till lägenheten! För på efternatten kom SNÖN! Men hallå! Det är ju slutet av APRIL. Och då ska det inte snöa! I alla fall inte i Blekinge. Ja, ja, nu är det som det är, fast snön var ju inte långlivad. För under förmiddagen har den regnat bort. MEN vi blir kvar några dagar hemma i bekvämligheterna och värmen. Det får allt bli bättre utetemperatur innan vi återgår till campinglivet!
Det jobbiga är ju att det mesta av hushållsvarorna är i husbilen. Kryddor och konserver och andra torrvaror. Plus det frysta köttet. Men vi får göra en matlista och hämta hem det vi behöver för några dagar. Sen är det bara släpa allt tillbaka till husbilen igen, när/om tillvaron töar upp!!

Efter nattens jobb och efterföljande sovstund, har jag plockat fram lite filttyger och det sista stora trollet, som behöver ny dress.
Det får bli lite hopplock av de restbitar jag har. Men det blir nog bra när det är färdigt!
I husbilen har jag stickat en dress till ett sånt där litet 60-tals troll, med lång svart pälsman. Tror inte jag har fått någon bild på det.....
Får se om jag kan hålla mig borta från Tradera ett tag nu, när jag fått de troll sålda som jag ville "bli av med". Risken är väl att jag slinker in där och hittar något gammalt som behöver lite omvårdnad....

Medans jag har roat mig med filt och sax, roade sig Zelda med att jaga dammsugaren när mannen röjde upp.


Det är bara så att dammsugaren ska dödas!!

Till kvällen får jag väl "ta tag i" min tröjstickning som legat på undantag. Får se hur det går?!

SES!

Inga kommentarer: