Sidor

måndag 23 maj 2016

Semesterväder?!

Ja, det blev det lagom till min ledighet! Soligt och varmt - det är ju så semesterväder ska vara. Temperaturen har varit mer 25 grader de här två dagarna.
Vi planerar för cykling de här två veckorna. Längs Göta Kanal. Och vi har börjat där kanalen börjar...... eller slutar, nämligen i Söderköping. Två övernattningar på camping i nämnda stad och två turer på cykel med kärra och whippet har det blivit,


Till Mem var det en lagom cykeltur på 6 km enkel väg i kvällningen första dagen. Vi kom ju fram framåt 16-tiden så det blev ju inte så mycket kvar av dagen.
I dag har det blivit betydligt längre, totalt 5.5 mil! Mellan Söderköping och Norsholm. Och det var ingen lätt cykling, trots elcyklar. Men vackert är det längs kanalen.

Många kalorier förbrukades under timmar av cykling, på lösgrus och i motvind. Så i kväll unnar vi oss lite goda ostar och ett glas rött!
Garnbutik finns ju i den här staden...... Och ett besök hade jag planerat in! Men jag hade inte tänkt köpa något garn....... MEN, visst blev det några nystan med hem! Man är väl inte sämre än man kan ändra sig??? Två sockgarner från REGIA blev det och så lite garn till en barnkofta som jag fått beställning på. Men jag hade ju tänkt sticka koftan av garn från "stashen". Ja, ja, jag får väl sticka två koftor då!
Foten/vristen är fortfarande svullen och flerfärgad. Men jag kan gå ganska bra ändå. Men det lär ju ta sin tid innan det blir en normal vrist igen!

SES!

Inga kommentarer: