Sidor

måndag 27 juni 2016

Äntligen!

....... är Midsommarhelgen över! Kan inte påstå att det är särskilt trevligt att ligga på Camping denna helg! Jisses vilket liv det varit! Jag kan inte förstå varför det måste festas så in i h-ete, bara för att det är Midsommar?? Jag har ändå kommit lindrigt undan, för jag har varit på jobbet (och där har jag haft två fina nätter) och sedan sovit.
Men helt klart så är det så att man samlas i kompisgäng för att festa ihop utan att ta hänsyn till andra runt omkring...... Ja, varför bli förvånad?? Men det är ju ett tag sedan vi firade midsommar på en familjecamping och dessutom med strålande sommarväder! Nästa år får det allt bli på något annat ställe!
Idag är det i princip bara säsongsliggarna kvar och här är åter lugnt och skönt! Det varma vädret har passerat förbi och ersatts av mer normal sommartemperatur. Badtemperaturen är klart godkänd, så det blir dopp i havet varje dag - jag njuter!
Sex nätter har jag kvar att jobba innan det är min tur att få semester. Måtte de gå fort........
På stickfronten händer det inte särskilt mycket. Lite har det blivit stickat på mannens sockor (= jobbsticket), så nu är det bara 5 cm kvar på skaften.
Även ett par varv på barnbarnets kofta har det blivit,
men inspirationen känns ganska avlägsen just nu. Kanske den kan komma tillbaka i morron, för då ska jag in på stickcaféet! Har inte varit där på flera veckor, så det ska bli kul att träffa "tanterna" igen.

Till nästa gång - simma lugnt!

Inga kommentarer: