Sidor

torsdag 4 augusti 2016

Jag fick ett mejl!

Ja, det är ju inget ovanligt. Men det här var från en person som har garnförsäljning på nätet. Jag fick frågan om ett samarbete. Skulle få välja garn från hemsidan och få teststicka det. Gratis mot att jag skrev om det på min blogg. Visst känner jag mig utvald.... men som vanligt vill jag ha min stickning på mina villkor. Jag vill sticka när det finns lust och med garn jag för stunden känner för. Definitivt vill jag inte ha tidspress, för det händer att sticklusten ligger nere ibland. Och så behöver jag ju inte mer garn!!!!!
Så jag har tackat nej till erbjudandet, hemsidan kommer jag att titta in på - igen. För jag har faktiskt varit där redan......... innan erbjudandet.
På stickfronten går det framåt. Barntröjan växer och första nystanet tog slut när kroppen var ca 10 cm mätt från ärmhålet. Så jag började på ärmarna med nystan två. Vill ju ha tillräckligt långa ärmar, sen får garnet räcka så långt det gör på kroppen. Men jag tror nog att jag har garn till en tröja som blir längre än midjekort.
Annat på stickfronten är att jag börjat lyssna på stickpoden "Nördic Knitting"! Jisses, vad bra den är. Undrar varför jag inte hakat på den här tidigare???? Jag har ju hört så mycket lovord om den..... men motvalls kärring som jag är, får jag väl skylla mig själv! Mannen muttrar emellanåt att jag inte är kontaktbar med lurarna i öronen och stickning i händerna....... Förstår inte alls vad han menar??! Jag har ju full koll på två saker samtidigt!

Husbilsbloggen är uppdaterad med de senaste "äventyren" för de som vill se vad vi hittar på. För jag gör ju annat än stickar och lyssnar på POD.

SES!

1 kommentar:

Henrietta sa...

Ja jag sa ju det ;) att Nördic Kniting är toppen!
Skoj att bli tillfrågad men jag förstår att du avböjde. För det är själsdödande att göra något under tidspress.

Kram Henrietta