Sidor

måndag 19 september 2016

Höst??

Värmen håller i sig, även om det blivit betydligt svalare. Fortfarande kan jag gå hundpromenad i kortärmat och barfotad i sandaler!
Strandpromenaden vid Orrekulle
Men på plats i lägenheten, så känns det bra att vi flyttat hem. "Röjningen" i klädkammaren är avklarad! I alla fall "min" del?! Mannen har lite svårare att rensa bland sina saker...... men han jobbar på det! Kvar att göra är översyn av köksskåpen! Att det bara går att trycka in så många saker???

"Ska du sälja dina garner??" Det undrade mannen när jag började fotografera för annons på Tradera!

-Japp! Så är det! Och 5 annonser ligger nu ute....... Visst var det svårt med en del, men det var ju inga "koftmängder", så det var lika bra att avyttra det. Och när det legat i flera år utan att räcka till något, så känns det bättre att få några kronor för det än att bara ge bort det! Och så behöver jag ju plats till tygerna....... Det verkar som summan av samlandet är konstant?!

I morron blir det "Stickcafé" på förmiddagen. Dessutom måste jag köpa mönsterpapper, så jag kan rita av mönstret jag ska ha på kursen. Säkert är det något mer på "att göra"-listan som jag kommer på när jag är i stan.

 Mobilabonnemang!! Ja, det gäller att vara om sig och kring sig! Mitt surf abonnemang går ut 1 november och jag har en månads uppsägning på det, så nu har jag kollat runt för att se om det finns något billigare! Och visst finns det! Flera hundralappar billigare dessutom! Så nu ska jag bara komma till skott och säga upp både surf och mobiltelefoni och byta operatör! Nästan halva priset billigare, för samma mängd surf och samma villkor på sms, mms och telefoni! Känns ju inte fel att kunna spara lite klöver.....

Nej, nu ska jag ta på hörlurarna och börja på en ny ljudbok och fortsätta sticka på min Whippetkofta!
Ha de' gott!

Inga kommentarer: