Sidor

tisdag 18 oktober 2016

GRÅTT!

Ja så kan man sammanfatta senaste veckans väder! Så det är tur att träden bjuder på lite solgult.....
Enda fördelen med det trista vädret är ju att man kan liva upp sig med lite god mat! Hösten är ju tiden för de där långkoken som man aldrig gör på sommaren. Så i veckan blev det Kalops.

Och den fick puttra länge på spisen...... Så dessutom fanns det ju utrymme för en Äppelpaj i ugnen. Smakade riktigt bra en gråmulen och blåsig dag.

Sykursen rullar på. Men jag undrar om det någonsin blir en klänning sydd?? Hemläxan till på torsdag var att korrigera ytterligare på klänningslivet.
Det här är tredje klänningslivet jag syr!! Hoppas det är tredje gången gillt! Sen ska det fixas lite med ärmarna också.....

På stickfronten har det varit lite träda den här veckan. Whippetkoftan har fått vila - och endast jobbsockorna har fått några varv stickade. Men efter sista jobbnatten som var lugn -  är det nu bara några varv på resåren kvar - innan de lämnar stickorna. Äntligen något som blir avmaskat!

Lite garn blev sålt på Tradera! Närmare 800 gram från Madejas! 400 g merinoull och 400 g corriedaleull. Totalt 3200 meter minus i min "stash"! Det tar sig!
Men nu har mannen beställt en tröja! Och då måste jag köpa nytt garn! Summan av kardemumman är konstant! Men det är ju kul att han vill ha en hemmastickad tröja - så jag köper gärna mer garn......

SES!

Inga kommentarer: