Sidor

söndag 2 oktober 2016

Höst - på riktigt!

Det går inte att förneka, med dagens väder!

Passade på att gå en riktigt lång hundpromenad på förmiddagen. Innan de där mörka molnen drog in över fastlandet. Vi gick förbi fältet vid Vrängö - och där var vi helt ensamma, så det var en glad Whippet som fick springa av sig........
Vi fortsatte förbi Sjuhalla och genom skogen mot Verstorp.
Hästar och Gutefår betar på ängarna runt Verstorps Herrgård.
Regnmolnen närmade sig fort, så det blev en rask promenad hem. Och vi klarade oss från att bli blöta.....
Eftermiddagen har däremot varit riktigt blöt! Men det är ju faktiskt riktigt skönt att få sitta med sin stickning och en ljudbok, när regnet strilar utanför!
Jag passade också på att tvätta tygerna jag köpt i sommar, i alla fall två tredjedelar av dem.
En hel trave med klippta tyglappar från IKEA.
Och så några tyger i metervara, inköpta på Stoff & Stil, och IKEA. Får väl se när det blir sytt av dem.
I veckan som kommer är Sykursen inställd! Men jag fick i hemläxa att jag sy en "provklänning" i lakansväv, av mitt färdiga mönster. Ingen dum idé, passar den inte har jag ju mitt fina Linnetyg kvar, och kan fixa ett annat mönster.

Efter mycket funderande hit och dit, har jag bestämt mig för att rensa mer i garnlagret! Det blir väl i alla fall en annons till på Tradera, kanske fler...... Men det får bli lite bättre dagsljus för fotografering av garnerna innan jag lägger ut annonsen.

I går var jag Bomässan, som håller till i vår stad denna helgen. Inte var där så mycket för mig som bor i lägenhet. Men Orkidéer fanns där! Så det blev ett par som fick följa med hem. Det har ju varit en aning glest i fönstren efter sommarens massiva angrepp av ULLÖSS! Alla mina fina orkidéer i köket blev angripna och måste kastas! Tolv stycken! Så köksfönstret har stått tomt efter saneringen med klorin!! När vi flyttade hem fick novemberkaktusarna flytta ut i köket och arbetsrummets fönster blir utan krukväxter - det är ändå så mörkt i det fönstret, så krukväxterna trivs inte riktigt där. Orkidéerna är numera hänvisade till vardagsrummet. Får se hur länge det dröjer innan det blir någon orkidé i köksfönstret.......
Nej nu börjar det bli dags för lite mat! Tacos - fast det är söndag. Får väl bli "söndagsmys" i stället!

SES!

Inga kommentarer: