Sidor

söndag 9 oktober 2016

Sen sist.......

Har jag stickat flitigt på min Whippetkofta! Framme vid resåren........
Sen är det ju bara två ärmar kvar! Jag har nästan gjort slut på första konen garnen - 250 gram. Tror det räcker till resåren. Men jag har ju en kon till med 250 gram, så det ska nog räcka till ärmarna!

De nya orkidéerna blev fotade en dag när solen visade sig en stund!
De lyser upp vardagsrumsfönstret med sin färgprakt. Behövs nu i dessa gråmulna tider.

Läxan i sykursen är avklarad.
Var inte helt nöjd med modellen när jag provade den endast "ihopnålad". Men när jag sytt ihop delarna och vänt den på rätt håll - känns den faktiskt OK. På bilden saknas de trekvarts långa ärmarna. Men jag  har bara sytt fast en ärm, för jag tycker att den känns lite trång. Så det får nog bli att sy ärmen efter mönstrets bredd och inte efter den modifiering jag gjorde på kursen.
Och min symaskin då...... Jag är så nöjd! Det är en fröjd att sy med den!
Det blev även sytt en "tröja" till Zelda, när jag var klar med klänningen.

Till nästa tröja ska jag hålla in kantbandet runt magen betydligt mer. Men annars blev den riktigt bra.

Husbilen har kommit in på vinterförvaringen. Ny plats i år igen....... Hoppas vi kan vara kvar där mer än en vinter!

Att hösten är här märks även vid Å-mynningen.

Båtklubben har haft sin "torrsättning" av båtarna. Efterhand börja presenningarna komma på plats också. Det kommer att bli ett gäng med "kåldolmar" som övervintrar.......

Några nya annonser på Tradera har det inte blivit! Jag har liiite svårt att skiljas från mina garner! Men jag ska komma till skott - så småningom. Behöver sälja lite garn om jag ska kunna handla nytt. Och eftersom bästa vännen Henrietta tar över min gamla LYS, from 1 nov, så måste jag ju helt klart köpa garn hos henne i fortsättningen......

I dag är det regnkläder som gäller! Både på två- och fyr-benta! Hösten är här på riktigt. Långnäsan är inte speciellt glad för regn och inte för blåst heller för den delen! Men vem är det?? Efter den här veckan med storm och regn hoppas jag att nästa vecka bjuder på sol och hög klar luft - utan en massa blåsande!

Ha de' gott!

Inga kommentarer: