Sidor

onsdag 25 januari 2017

Att sticka från "stashen".

Jag jobbar vidare med att minska mitt garnlager. Det känns faktiskt helt okey att göra så. För nu har jag nästan bara garner som jag vill sticka av, kvar i lagret!
Sista veckan har jag stickat på Riddari och lyssnat mig igenom många avsnitt av "Stickpodden". Har väl kommit halvvägs i avsnitten, så det finns mer att underhålla sig med till stickningen.

Polly har också fått några varv, när det varit bra med dagsljus. Det är inte helt lätt att sticka med svart garn. I alla fall inte vintertid när vädret mest är mulet och grått.

Ett par sockor till mig har också hamnat på stickorna. Stickar om ett par som jag inte var nöjd med..... men inte är det kul att sticka med "krusigt" garn!

Dessutom har cowlen fått lite sticktid på jobbet. Så det känns som jag inte gjort annat än stickat de senaste veckorna!

Men det har faktiskt blivit flera goa hundpromenader också. För det är ju det som jag gör på mina lediga förmiddagar - lufsar i skogen med bästa vännen! Även en gråmulen dag har ju sina ljuspunkter!

Syfestivalen i Malmö har jag tänkt åka till när det blir dags i mars igen. Jag har bokat plats på Trossöbuss som vanligt. Får se om jag kan lura med någon mer. Det är ju alltid trevligt med "pratsällskap" på bussen.
Dessutom har jag anmält mig till en fotokurs - men just nu finns det ingen kursledare..... Typiskt, när jag väl kom till skott! Jag hoppas att det löser sig!

Förutom det här som jag vill göra, vill jag också komma igång med syet! Tittar på mönster och funderar på vad jag vill göra av mina tygbitar...... Tur jag inte jobbar heltid på dagen! För då hade jag inte hunnit med någonting!!!

Till nästa gång - simma lugnt!

Inga kommentarer: