Sidor

torsdag 2 mars 2017

Stiltje.....

Ja, här händer det inte särskilt mycket för tillfället. Eller rättare sagt så händer det en massa - men inget stickrelaterat!
Det hela började med att mannens externa bildskärm packade ihop! Så en ny 19 tums skärm skulle inhandlas! Det var bara det att datorn han köpte i juni förra året inte hade tillräckligt bra grafitkort för de nya skärmarna! Så det blev till att köpa ytterligare en ny dator och en skärm! Allt är nu på plats och det fungerar som det ska. Men då blev det ju en nästan ny dator ledig..... och eftersom min är 5½ år gammal kändes det som det var dags att få en ny! Och på den vägen är det. Det var ju ett ypperligt tillfälle att kolla över alla gamla filer och rensa det som är inaktuellt. Resten har förts över till en extern hårddisk och nu är det på plats i nya datorn! Det gick ovanligt smidigt.

En utflykt till Kalmar har det också blivit. Jag behövde ny arbetsstol. Så vi gjorde IKEA på rekordtid! Tror inte vi var där inne mer än 10 min totalt. Gick direkt till IKEA-Arbetsplats. Provsatt stolen jag kollat in på nätet. Genade därifrån direkt till hämthyllorna och så till kassan! Slå det rekordet om ni kan!!
Det blev en Subway i centrum och sen en stadsvandring med vovven. Kaffe och mini-mini-semla från Kahl's innan vi vände hemåt.

I går firade vi sonen som fyllde 35-år.
Dessutom var det sista kurstillfället på min Fotokurs i går. Måste säga att jag är riktigt nöjd med kursen. Jag har lärt mig mycket! Nu är det bara att öva vidare......
Kanske det blir lite stickat i kväll.....

SES!!

Inga kommentarer: