Sidor

måndag 26 juni 2017

Jag måste bara....

- få tala om att vi har gjort Lübeck idag! Åh, vilken mysig stad......


Fanns hur mycket som helst att se. Vi traskade runt i ett par timmar, utan att egentligen ha sett oss mätta!
På hemvägen stannade vi till vid en omtalad Garnaffär! Tjohoo....

..... vad garn det fanns att grotta ner sig i! Det mesta var från Lang Yarn. Priserna var ungefär som hemma för likvärdiga garn. Sen fanns det ju lite udda varianter också. Funderade lite på ett par sorter med silke i. Men jag har ju ett ganska stort garnlager hemma, så jag höll igen! Hör och häpna!
Men det blev trots allt ett nystan med hem.

Tänkte till en sjal..... 200 gram och 800 m, 50% bomull och 50% polyacryl. Garnet består av flera trådar som inte är tvinnade. Undra hur många svordomar det blir när jag ska sticka med det?

Ja det var bara det här jag ville ha sagt!

SES......

Inga kommentarer: