Sidor

lördag 22 juli 2017

Semestern är slut........

...... och vi är tillbaka på Campingen sen drygt en vecka!
Semestern har varit avkopplande och skön - trots skitväder! Vi har sett en massa, cyklat en del och bara haft det gott. Regnat har det gjort i parti och minut - så det har blivit en del stickat. Garnet till Pollykoftan tog slut!!! Men Henrietta's  hade två nystan i samma LOT så jag har kunnat sticka vidare när jag kom hem! PUH..... Men på hemvägen fick jag köpa lite sockgarn (hade ju inget med!) så jag inte skulle bli sysslolös. Sjalgarnet jag köpte i Lübeck är för tjockt till de sjalarna jag vill sticka!!! Får försöka hitta något annat att sticka av det. Visst är det typiskt!
Nu ska jag jobba lite drygt fyra veckor, sen blir det två veckor semester i slutet av augusti! Man kan ju hoppas att sommarvärmen kommit till dess!
Vi hittade lite svamp på en av våra hundpromenader i veckan. Tallsopp, KarlJohan och kantareller. Stora och fina utan maskangrepp. Jag gjorde en stuvning på dem. Så vi fick varsin god kvällsmacka!

Planen för de närmaste dagarna är att sticka klart Pollykoftan. Jag har plockat upp för knappkanten och halsringningen, runt hela koftan - 300 maskor blev det! Så egentligen är det inte så mycket kvar på den...... 

Jag hoppas att det där regnet som är utlovat håller sig borta, nu när jag ska vara ledig.......

SES!

Inga kommentarer: