Sidor

måndag 27 november 2017

Som vanligt?

Ja, det är ju att tiden rinner iväg! Annars har mitt intresse flyttat från garn och stickor till tyg och symaskiner! Så det har inte blivit så mycket stickat sen sist. Mest på grund av mina värkande handleder.......
Men mina mamelucker har ju i alla fall lämnat stickorna!
Kvar är att fästa trådar...... inte det roligaste, men nödvändigt. Det gick åt 120 gram av Drops Alpakka, så jag har ca 30 gram kvar av lite rester. Synd att inte allt gick åt!
Nu får jag ta tag i mina andra UFO:n, så jag får lite mer färdigt.

När jag inte har kunnat sticka, så har det blivit sytt istället!
En tröja och en tunika till Siri och en långärmad T-shirt till Freja. Visst passar de här till mina hästtjeter?
En tröja har det också blivit till minsta grabben Tristan.
Dessutom finns det en till tröja utklippt till lillpojken och en påbörjad till hans storebror Jacob. Lyckades pussla ihop två tröjor av 1 meter dyrt digitaltryckt trikå. Motivet är Riddare och Drakar. Hoppas det går hem till killarna?
Och så har jag tygshopat!!! Hos Prins 21 Design och Hobby i Kallinge. Kollade först hemsidan innan jag åkte dit....... Fanns hur mycket som helst med fina tyger....... Så det blev ju inte billigt att åka dit!
Killarna har en storasyster som gillar HAJAR! Så vad passar bättre än en T-shirt med hajar? Tänkte mig det mönstrade tyget på fram och baksida och enfärgade svarta ärmar? Tror det kan bli bra. Sen åkte det med lite joggingtyg med graffitimönster och enfärgad jogging att matcha med. Får se vad det blir av det?

I Lördags lyckades vi pricka in enda dagen då alla var lediga samtidigt - innan julafton! Så vi passade på att fira mannens 65-årsdag. Bara några veckor för tidigt.... Men i vår ålder är sånt inte så noga. Så mysigt att få ha alla samlade. Men vi är en stor familj nu och 13 personer i vår lilla trea blir lite trångt. Men vad gör det? Såna här dagar lever man länge på!

Nu väntar en liten fyrbening på att få gå sin långpromenad, så det är väl lika bra att avsluta.

SES!



Inga kommentarer: