Sidor

söndag 21 januari 2018

Det blev vinter!

Jodå! Snön hittade till vår kant av Blekinge också. Eller snö och snö...... det var rejält blöt snö som kom ner. Och det snöade hela dagen i går, mer eller mindre!
Temperaturen håller sig runt nollan så det är ju inte något fruset snötäcke. Blir säkert inte särskilt kul att gå hundpromenad i slasket idag......
Sen sist har klänningen blivit klar! Ja den där i trikåtyg alltså.
Jag är sjukt nöjd med den.
Dessutom fick jag till en riktigt snygg bandkantning runt halsen. Gjord på min "vanliga" symaskin med tvillingnål!
Även barnbarnets gula T-shirt bandkantade jag på samma sätt.
Behöver kanske ingen Coverlock-maskin och bandkantare???

Det största som hänt sen sist är att jag nu har lämnat in för att gå i PENSION när jag fyller 61 år!
PUH!!! Det var ett stort steg att ta. Ja, inte att jag ville gå hem..... men det blir ju väldigt lite "LÖN"!!! Jag har ett par månader på mig att fixa till alla extra utgifter, för sen finns det inget utrymme för några extravaganser!
1 Maj börjar mitt nya liv som "fattig" pensionär. Men jag har ju gubben min att luta mig mot, så vi ska nog klara oss. Trots allt ser jag fram emot att få rå om min tid själv, och sova som vanliga människor, dvs på natten.

Har ju haft ett aktivetetsarmband från Garmin sista året. Men helt plötsligt fick det ett eget liv och fungerade bara när det själv ville. Så nu har det blivit ett nytt.
Fitbit Charge 2, med pulsmätare blev det. Hoppas det håller bättre än mitt förra! Snyggt är det i alla fall!

Tror det var all för den här gången!

SES......





Inga kommentarer: