Sidor

tisdag 30 januari 2018

Det var inte många dagar.....

...... som det var vinter! Men det gör inte så mycket! För här längtar vi till våren!
Trots allt blev det en vinterpromenad innan snön försvann.



Sen snön försvann har jag fått ett stort paket!
Vi beställde en ny elcykel till mig. Mindre ramstorlek och något kilo lättare än den jag har från Biltema. Allt för att minska vikten i Husbilen. Men visst blir det även lättare att cykla för mig!
Så här ser den ut - min nya Mountinbike! Och dessutom så var det cykelväder häromdagen! Passade bra, så jag kunde fixa sadelhöjden i rätt höjd!
Vi cyklade till Campingen tor.


Vi ville kolla in vad som är gjort under vintern..... Det är ju nya ägare och det är en del som ska åtgärdas med campingtomterna. Vi kunde konstatera att det är duktigt blött, så det är tveksamt om det går att ställa upp Husbilen när säsongen börjar 13 april! Nya "vägar" mellan tomterna är gjorda och dränering är grävd..... men som sagt - det återstår att se om det har någon effekt.

På stickfronten då?
Jodå, jag har monogamstickat på min kofta i lin, "Slanted Sleeven". Och är nästan färdig med "bålen"!
Kvar är resåren med sista knapphålet. Men det blir ingen kofta! 2,5 hg lingarn har jag stickat upp ca 750 m, när jag inser att den inte blir bra! Har väl varit lite tveksam ett tag, men ville tro att den skulle sitta bra, bara den blev klar! Ja, ja är man optimist så är man! Men idag blir det till att repa upp och lägga tillbaka garnet i "stashen"! SUCK. På det här viset minskar aldrig mitt garnlager......

Så vad ska jag sticka på nu då? Jag har faktiskt ingen aning om vad jag vill sticka på! Men jag har en halvfärdig sjal som det kan vara läge på att göra färdig...... och så får det väl bli ett par nya sockor att ha med till jobbet! Så får det nog bli!

Snart är det februari! Och nedräkningen börjar! Bara tre månader/30 nätter kvar att jobba! Sen börjar min långa "semester". Det ser jag fram mot!

Till nästa gång - Ha de'!



Inga kommentarer: